14.5.12

Rødt, hvitt og litt Tine K






Hvis mulig, så liker jeg å "prøvepynte" festbord i god tid i forveien,
da får jeg oversikt, koser meg med detaljene og det blir mindre stress :)






Som sagt, så gjort, her ser dere hvordan vårt 17. mai bord blir.
"Penserviset" Sterling fra Wedgwood er kommet ut av skapet.
Dekketallerknene i stål fra Stelton er fint følge. 
Med stålbestikket fra Villeroy & Boch.




Elsker den blå og hvite keramikken fra Tine K!
Et keramikkrus får være vase, med yndig hvitveis fra hagen.
Telysglassene er også fra Tine K. Blå karaffel og rød lemonade
fra Kremmerhuset. Vinglassene glemte jeg visst før fotograferingen...





Og årets meny på nasjonaldagen: Reker med godt tilbehør, kaker og is :)



Oppdatering: Med dette innlegget deltar jeg i Tine K utfordringen
hos den fine bloggen Draumesidene :)




This is how I plan to set the table for Norway's National Day
 on May 17th. Red, white and some shades of blue.




21 comments:

  1. TineK = elsk!
    Nydelig 17.mai bord du har planer om å dekke.
    Koselig å pyntebord og detaljer er så klart viktig ;)

    Likte godt kremmerhusene du viser lengre ned.
    Disse skal jeg lagre bak øre til den dagen eldste jenta mi skal ha huset full på filmkveld.

    ReplyDelete
  2. Åå..det var et vakkert pyntet bord, vennen :) Du har en så gjennomført stil! Og sansen for detaljer! :) Så lekkert med det røde båndet rundt bestikket..:)

    Tusen takk for så koselig hilsen hos meg :)
    Ha en fortsatt fin mandag og kos deg du og :)

    Klem Lisa:)

    ReplyDelete
  3. knallflott bord, og Tine K er også jeg stor fan av.

    ReplyDelete
  4. her kunnejeg vært gjest:)) Nydelig dekket. Klem

    ReplyDelete
  5. Nydelig bord! No vart eg inspirert altså :) Tenkte å få dekka bordet den 16, noko før det kan eg visst berre gløyma ;)

    Klem Eli

    ReplyDelete
  6. Nyyyydelig dekket bord vennen!! Har lyst å leke meg litt med det før dagen jeg også, for vet det blir bare stress.. Spes siden vi skal reise på cruise 19 mai... :) Vi får se hva jeg får til.. tihi

    Klem

    ReplyDelete
  7. Stilig pyntet bord. Jeg fant blå lysglass fra Tine K på Home & Cottage idag. De skal pryde mitt bord på 17 mai.

    Ha en fortsatt god kveld :-)

    ReplyDelete
  8. Så flott pyntet 17 mai bord:)
    Ser ut som du har full kontroll til den store dagen:)
    Jeg satser på at jeg har alt under kontroll på onsdag kveld.

    Klem Veronica

    ReplyDelete
  9. Koselig med hvitveis i den krukken altså,det er moro med selskap!!VI lager tapas tror jeg,meldt dårlig vær så da er det greit med litt inne mat=)
    Ha en fin 17 mai
    klem karin

    ReplyDelete
  10. Så lekkert bord du har dekket, dette kommer til å gjøre stor suksess på 17. mai :-) Her er ingenting klart til 17. mai, så i morgen må jeg ta ned bunaden og få strøket skjorta og forkledet. Jeg har skjønt at bunad blir et fint antrekk i år siden det er meldt regn og kaldt :-O

    Ha en fin kveld så sees vi på fredag!

    Klem
    Anett

    ReplyDelete
  11. Lekkert dekket 17 mai bord.
    Blir imponert over å være ute i så god tid.
    Så langt som til å dekke bordet har jeg ikke tenkt ennå.
    Må vel begynne med bunadene i morgen kanskje.
    Har tenkt litt på hvilken kake jeg vil ha jordbær og blåbær på da, ostekake eller pavlova?

    Fin ny uke til deg!
    - AC

    ReplyDelete
  12. Ahh sukk.... for et herlig bord!! Og for en herlig stemning det må bli her! Jeg kommer gjerne jeg for å roe ned 17 mai maset hos deg.... :)))
    klem Heidi :)

    ReplyDelete
  13. Nydelig 17. mai-bord, duse og enkle detaljer, så stemningsfullt og fint:)

    Har ikke tenkt på bordet enda, men bunadskjortene er vasket og ny dress er kjøpt inn til store lillebroren vår.
    Så da er man vel sånn rimelig i rute:)

    Fin kveld til deg
    klem Hanne:)

    ReplyDelete
  14. Så nydelig dekket, og med de herlige detaljene og fargene måtte det jo bli bra ♥
    Jeg og liker veldig godt den blå keramikken fra Tine K :)

    Ha en fin fin kveld:)

    ReplyDelete
  15. Så fint du har dekket. Her ligger alt til rette for en koselig 17. mai feiring:-) Ønsker dere en super nasjonaldag.

    ReplyDelete
  16. dette var jo nydelig!
    kanskje fineste 17 mai dekkinga jeg har sett ;)
    klem m

    ReplyDelete
  17. Såå nydelig pynta bord,Tine k service er aldri feil og så enkelt og fint det var med kvitveis til,lekkert:)
    Får håpe det blir bra vær på 17 mai for då er det jo ekstra kjekkt:)
    Fine ny veke til deg!
    Klem

    ReplyDelete
  18. Så fint du har pynta og så effektfullt men likevel enkelt :)

    Fabelaktigmannen hilser og takker for kommentar.

    Fin kveld til deg.
    Jeg har dessverre litt fraværende i bloggsfæren, har vært på jobbreise og er hjemme i ca 36 timer før jeg må pakke kofferten og vende nesa mot Manchester for weekenden.

    klem

    ReplyDelete
  19. Du er helt rå på boddekking! SÅ nydelig :)

    Jeg har skrevet om det fine utebordet du har delt på Stylizimo i dag. Håper det er greit :) Har selvfølgelig linket til profilen din samt til bloggen.

    Ses på Comfort på onsdag! Det blir hyggelig.
    Takk for at du deler på Stylizimo :)
    klem Nina

    ReplyDelete
  20. Takk for bidraget! Lekkert! Eg har også litt blå og kvit TineK keramikk :)
    Synes det må vere lov å levere inn to bidrag i utfordringa :)

    klem,
    e :)

    ReplyDelete
  21. Så nydelig bidrag;) elsker keramikken i blått, er hekta;)

    ReplyDelete