21.8.12

Borddekking til skolestart







Vi feiret skolestart med typografi som tema
for borddekkingen :) Design Letters melamin-
servise og ellers bokstaver overalt på bordet.








At storesøster begynte i første klasse på barneskolen
forrige uke føles som en veldig stor begivenhet,
ikke bare for henne, men også oss foreldre! Dette
hadde jeg lyst å feire skikkelig, så vi inviterte
besteforeldre på lunsj og kake.








Jeg laget "bordkort" i svart papir som jeg stanset
ut med en puncher. På disse festet jeg initialene 
til hver av oss, det vil si små klistremerker 
av hvit skumgummi, fra hobbybutikk. 








A'en over her er av tre og pynter 
vanligvis opp på rommet til storesøster.
Svarte dekkebrikker og telysglass fra Tine K.








Av Washitape laget jeg små, svarte flagg til sugerørene.
Superenkelt og fort gjort! Disse fikk også små bokstav-
klistremerker på seg. Lillebror ble veldig fascinert
av flaggene, han er nemlig i den mest intense
"sjørøverfasen" for tiden :)









Ønsker dere en toppers tirsdag! :)






We celebrated first day of school for
our little princess with a small
family party. Typography
was the theme for 
this table setting.









31 comments:

  1. Så artig dekket bord! Herlig sammensatt og stilige kontraster! Du har øye for detaljer!

    En flott ny uke til deg!

    ReplyDelete
  2. Så fint:)Første skoledag skal virkelig feires! Høres ut som dere hadde en skikkelig hyggelig feiring:)
    Ha en fin dag:)
    Klem Line

    ReplyDelete
  3. Så koselig..og utrolig lekkert..
    Du er så flink !!

    God klem:)

    ReplyDelete
  4. Så utrolig flott det ble og så koselig å gjøre litt ekstra ut av skolestarten.
    Melaminservise fra AJ er jo bare så kult, her i huset er det også flittig i bruk:-)

    Klem

    ReplyDelete
  5. Så fantastisk fint bord :-) Så kreativ du er!
    Skjønner at dere må ha kost dere glugg :))
    Gratulerer med skolejenta med det fine navnet - min eldste heter det samme ;)
    Kaken i innlegget under her var også helt fantastisk!
    Ønsker deg en riktig flott og fin uke !

    ReplyDelete
  6. Så fint! Og så koselig å invitere til selskap i anledning skolestart da. At jeg ikke tenkte på det *arg* (ble grilling og hjemmelagd is her)..
    Er det for sent nå tro?

    Ble iallefall veldig inpirert av deg.
    Ønsker deg en fin dag!
    Klem fra Tonje Merethe

    ReplyDelete
  7. Så nydeligt dekka bord,du er så flink og så herligt å bli feira på den måten når ein er ein stolt 1.klassing:)
    Ein flott dag til deg!
    Klem fra Lillian

    ReplyDelete
  8. Festlig dekket bord, og tema var jo midt i blinken! Det er så fint å markeringe slike store dager. Vi har også gjort det med våre barn. :o)

    Gleder meg til å se deg på messen i Bergen.

    Klem,
    Anette Willemine

    ReplyDelete
  9. For et utrolig nydelig dekket bord :) Elsker fargekominasjonen :)
    Ha en fortsatt fin dag
    klem klem

    ReplyDelete
  10. Så kreativt og flott, her ble jeg super-inspirert! Du er utrolig flink syns jeg, knallfint dekket bord :)) kan tenke meg det der var stas :) Ønsker deg en nydelig uke videre - sammen med dine fine. klem

    ReplyDelete
  11. Så koselig at dere feiret første skoledag slik! Det skal jeg huske på når det blir aktuell hos oss:)
    Lekker bordpynt - så gjennomført og stilig!
    Fin tirsdagskveld vennen:)
    Klem fra Kristin

    ReplyDelete
  12. For en flott borddeking, og artig med feiring av skolejente. Herlig match av alt på bordet. Digger bokstavene, sugerørene med flagg og de stilige serviettene :D

    ReplyDelete
  13. Gratulerer med skolejenta, klart det må feires!! Lekkert bord:-)
    Klem♥

    ReplyDelete
  14. Klart at første skoledag skal feires! Kjempefin borddekking! Gratulerer med skolejente, håper hun trives på skolebenken! Fortsatt fin uke! :)

    ReplyDelete
  15. Dette var utrolig fint! Gratulerer med skolejenta, ny epoke i livet:-)

    ReplyDelete
  16. Hei, og takk for sist!
    Utrolig hyggelig å møte deg på Tekstileriet! Håper ikke det blir veldig lenge til neste gang. (Jeg planlegger å å delta på Glansdagen i februar.)
    For en flott blogg du har. Her trives jeg meget godt allerede. Har lagt meg til som følger, og ble nummer 555! ;)

    Lekkert bord du har dekket til ære for førsteklassingen. Det måtte være stas!

    Ønsker deg og dine en superfin uke.

    Klem fra nord.:)

    ReplyDelete
  17. Så utrolig stilig og fint :-) du er flink.
    Mlem

    ReplyDelete
  18. Veldig,veldig stilig ! ! Lykke til med utfordringen :)

    -Synnøve-

    ReplyDelete
  19. Veldig, veldig stilig. Etter å ha sett dette vet jeg ikke helt om jeg vil sende inn noe bidrag..... Du er god. D

    ReplyDelete
  20. Dette likte jeg godt,temaet,kontrastene og markeringen!Stilig,men samtidig søtt:)Lykke til i utfordringen:)


    Klem Jeanette

    ReplyDelete
  21. Utrolig fint også var den en riktig god ide.
    Likte virkelig ideen sin om å feire skolestart,
    med dekket bord av bokstaver. :)
    Dette likte jeg!

    Lykke til i utfordringen!

    ReplyDelete
  22. Så fin måte å feire skolestart på. Og du viser de flotteste bilder:)

    ReplyDelete
  23. Fin, grafisk borddekking! Lykke til! :)

    ReplyDelete
  24. Superflott bidrag! Så flott borddekking, og så god ide å feire Storesøsters skolestart!
    Ønsker deg en fin kveld
    Klem Tonje

    ReplyDelete
  25. Så dekorativt og kreativt ! Herlig !!

    KLEM KLEM

    ReplyDelete
  26. Digger det!
    ..kjempe fint rett og slett!

    Flink du er altså! Lekkert bidrag!:)

    Ønsker deg en super kveld!
    Her regner detså blir nok kosekveld i kveld-
    passer meg fiiiiiint!*hihi*

    Klemmer fra meg

    ReplyDelete